Strandwacht Nesselande ontvangt twee jet boards van Nesse Charity

Persbericht: Strandwacht Nesselande ontvangt twee jet boards van Nesse Charity

Rotterdam, 21 september 2022

Op zaterdag 24 september ontvangt de strandwacht van Nesselande twee jet boards van de stichting Nesse Charity. De schenking is ontstaan uit de Nesse Sloepen Rally: een evenement dat elk jaar plaatsvindt en waarmee geld wordt opgehaald voor een doel naar keuze. De jet boards zijn een mooie aanvulling op het bestaande materieel van de strandwacht.

De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, waar de strandwacht Nesselande onderdeel van uitmaakt, is de stichting Nesse Charity dankbaar voor de schenking. “Met de nieuwe jet boards kan de strandwacht snel ter plaatse komen om iemand in problemen boven water te houden”, vertelt clustercommandant Peter de Jong. “De elektrisch aangedreven borden zijn daarmee een welkome aanvulling op het huidige systeem, waarvoor de strandwacht personeel, een boot, fietsen en reddingsborden in kan zetten om een reddingsactie te ondersteunen”.

Veiligheid

De jet boards zijn zorgvuldig uitgekozen door de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, in overleg met Nesse Charity. Tijdens het proces is onder andere aandacht besteed aan de veiligheidseisen die de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond stelt aan materieel. Ook is gekeken naar de bruikbaarheid van de jet boards voor de strandwachten op Nesselande. Omdat het einde van het strandseizoen nadert zullen de jet boards officieel pas volgend strandseizoen ingezet worden. Tot die tijd zal de strandwacht van Nesselande met de jet boards gaan oefenen. Elke strandwacht volgt daarbij verplicht een training voordat hij of zij van een jet board gebruik mag maken.

Belang

Nesse Charity is een stichting van betrokken buurtbewoners die begaan zijn met de veiligheid in Nesselande, waar ook de Zevenhuizerplas onder valt. Het strand van Nesselande is een populaire plek waar jaarlijks veel mensen te vinden zijn, zowel op het strand als in het water. Tijdens het strandseizoen is de strandwacht van Nesselande aanwezig om toezicht te houden. Nesse Charity wil met de schenking extra aandacht vragen voor het belang van de aanwezigheid van de strandwacht in Nesselande.

Volg ons!   facebook   twitter   youtube

U ontvangt dit persbericht omdat u op onze perslijst staat. Voor meer informatie kunt u terecht bij het algemene persnummer van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond: 088-6223896.