Zoeken

Inschrijven LNSIB 8 juni 2023


Welkom! Via dit formulier kun je je aanmelden voor de workshops van de landelijke netwerkdag gericht op scheepvaartincidenten op donderdag 8 juni 2023. De locatie is fort Lent bij Nijmegen.

De LNSIB kent 13 workshops die gedurende vier workshoprondes worden gegeven. Elke workshop kent een maximumaantal zitplaatsen per workshopronde. Indien een workshop vol is, zal de inschrijfmogelijkheid voor die betreffende workshop automatisch verdwijnen.

Let op: je moet de hele vragenlijst doorlopen voor je inschrijving verwerkt is. Aan het eind krijg je een melding te zien wanneer je klaar bent en je inschrijving succesvol is.

Ook krijg je een e-mail die je inschrijving bevestigt. Helaas eindigt deze door een foutje in de software in je ongewenste e-mail/spam.

Velden gemarkeerd met  * zijn verplicht.
Uw gegevens
Voor welke organisatie bent u primair werkzaam? *

Workshopronde 1 (10:45 - 11:30)

Workshopronde één kent zes workshops.

Workshopronde 1, sessie 1 - Brand en explosie batterijruimte riviercruiser

Brand en explosie batterijruimte riviercruiser

Jetty Middelkoop

Op 25 juli 2022 vond in Amsterdam een explosie plaats in de batterijruimte van een hybride riviercruiseschip, gevolgd door brand. Eén bemanningslid raakte licht gewond. Vanwege onduidelijkheid over de aanwezigheid van een mogelijk brandbaar gasmengsel in de ruimte duurde het bijna een dag voordat de ruimte door de brandweer kon worden geopend. In deze presentatie wordt u meegenomen in de ervaringen van Jetty Middelkoop, toen dienstdoende Adviseur Gevaarlijke Stoffen (AGS) van brandweer Amsterdam Amstelland.

Locatie: Bar 1
Workshopronde 1, sessie 1 - Brand en explosie batterijruimte riviercruiser
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

10:45

Eindtijd

11:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 1, sessie 2 - Samenwerken hoe doe je dat?

Samenwerken hoe doe je dat?

Jeroen Dubbeldam

Op 14 april 2022 kapseist het binnenvaartschip de Mar-Grethe op de Nieuwe Waterweg en komt een matroos om het leven. Een bijzonder incident. Wij nemen jou mee in dit incident. Vragen worden behandeld: Wie kom je allemaal tegen bij een groot waterongeval en wat doen zij dan? Hoe werk je goed samen en met welke dilemma’s, overwegingen en beslismomenten heb je te maken?

Vul je rugzak met opgedane ervaringen en lessen, en vooral…… STEL JE VRAGEN!

Locatie: Bar 2
Workshopronde 1, sessie 2 - Samenwerken hoe doe je dat?
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

10:45

Eindtijd

11:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 1, sessie 3 - Op de grens van leven en dood

Op de grens van leven en dood

Rob Altena & Dick Wennekendonk

Op een zomerdag vorig jaar werd een watertaxi overvaren door een rondvaartboot:

Zes opvarenden worden ternauwernood gered voordat de watertaxi zonk naar een diepte van meer dan 10 meter.

Het incident wordt direct gemeld op het marifoonkanaal (VHF) waarop het Havencoördinatiecentrum de melding doorzet naar de 112-meldkamer.

Direct wordt er opgeschaald naar een groot waterongeval en GRIP1.  
Drie duikteams, diverse ambulances, een traumahelikopter, incidentbestrijdingsvaartuigen en vele coordinerende eenheden zijn onderweg naar plaats incident.

Heeft deze opschaling het verschil gemaakt? Hierover meer tijdens deze workshop.

Locatie: Pianozaal
Workshopronde 1, sessie 3 - Op de grens van leven en dood
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

10:45

Eindtijd

11:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 1, sessie 4 - Is afspraak een afspraak?

Is afspraak een afspraak?

Henry Oudshoorn

Wat zijn de bijzonderheden en de knelpunten bij een ladingbrand in een schip in een haven? Wat is verstandig om te doen, wat zijn de gevolgen van een handeling. Henry Oudshoorn, officier van dienst brandweer van het scheepsbrandbestrijdingsteam in Rotterdam, neemt je mee en zet je aan het denken over de keuzes die gemaakt moeten of worden.  Hij zal dit onder andere doen door middel van een praktijkvoorbeeld van een scheepsbrand in een haven.

Locatie: Restaurant
Workshopronde 1, sessie 4 - Is afspraak een afspraak?
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

10:45

Eindtijd

11:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 1, sessie 5 - Hoe is uw kennis van schuim?

Hoe is uw kennis van schuim?

Wilbert Gijsbrechts

Er is veel te doen rondom schuim, fluorvrij schuim of niet en mag je het overal gebruiken. Bij veel incidenten wordt geroepen ‘schuim erop’, maar werkt dit dan wel, hoeveel heb je dan nodig, wat is de werking ervan en hoe breng ik het dan op. Weet jij antwoord op de vragen en weet jij de juist toepassingen van schuim? Als u dit niet weet en u wilt uw kennis verrijken van schuim, dan is deze workshop iets voor jou!

Locatie: Dinerzaal
Workshopronde 1, sessie 5 - Hoe is uw kennis van schuim?
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

10:45

Eindtijd

11:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 1, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Twee snelle Rolls Royce waterjet aangedreven brandweervaartuigen. Met een bluscapaciteit van 8000 ltr per minuut, verdeeld over drie blusmonitoren en twee manifolts zou je de schepen met recht blusboten kunnen noemen. De praktijk is dat de schepen vaker voor hulpverleningstaken worden gealarmeerd. Vandaar dat ze ook voor dat doel volledig zijn uitgerust. Wees welkom om de schepen te komen bekijken.

Locatie: Buiten op het water
Workshopronde 1, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

10:45

Eindtijd

11:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 2 (11:45 - 12:30)

Workshopronde twee kent zes workshops.

Workshopronde 2, sessie 1 - Murphy was een optimist

Murphy was een optimist

Ruud Plomp

Een van de kenmerken van (scheeps)incidenten is dat ze met enige regelmaat op de meest ongelukkige locaties en onder de meest ongunstige omstandigheden plaatsvinden. Het zijn incidenten die achteraf ook wel als ‘worst case’ worden omschreven. Bijvoorbeeld een aanvaring van een riviercruiseschip met een van pijlers van een brug, een brand op een schip op een ankerplaats op zee, een aanvaring tussen een passagiersschip en een tanker.

In deze workshop zal er worden ingezoomd op de logistieke en inzettechnische uitdagingen waar de hulpverleningsdiensten mee te maken kunnen krijgen. Waar moeten we rekening mee houden en waar kunnen we ons op voorbereiden?

Locatie: Bar 1
Workshopronde 2, sessie 1 - Murphy was een optimist
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

11:45

Eindtijd

12:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 2, sessie 2 - Brand aan boord van het Marine-Fregat Zrsm Zeeland

Brand aan boord van het Marine-Fregat Zrsm Zeeland

Raymond Bakker

Brand aan boord van het Marineschip de ZR.MS. Zeeland in het droogdok van de Marinewerf in Den Helder. Een schip wat met groot onderhoud binnen in een droogdok ligt. Een brand in de elektrische verdeelruimte een 4k4 ruimte waar wel of geen spanning op staat. Aanvalsroutes die niet normaal begaanbaar zijn ivm groot onderhoud. Graag nemen wij jullie mee in onze tijdlijn met deze complexiteit, hoe werken wij (onze bezetting) waar zijn we tegenaan gelopen en wat zijn onze overwegingen geweest. Wie zijn er ingezet en hoe zijn zij ingezet?

Locatie: Bar 2
Workshopronde 2, sessie 2 - Brand aan boord van het Marine-Fregat Zrsm Zeeland
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

11:45

Eindtijd

12:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 2, sessie 3 - Team Digitale Verkenning, the story continues

Team Digitale Verkenning, the story continues

Robbert Heinecke

De afgelopen jaren hebben de droneteams zicht doorontwikkeld tot Teams Digitale Verkenning. We gaan in wat moderne technieken samen met onbemande systemen een bijdrage kunnen leveren aan de hedendaagse incidentbestrijding. Dit doen we met praktijkvoorbeelden en foto/videomateriaal. Daarnaast gaan we opzoek naar de mogelijkheden welke innovatieve middelen ons nog meer kunnen helpen bij de bestrijding van incidenten.

Locatie: Pianozaal
Workshopronde 2, sessie 3 - Team Digitale Verkenning, the story continues
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

11:45

Eindtijd

12:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 2, sessie 4 - Elevating Safety Standards Together

Elevating Safety Standards Together

Menno de Sera

Wij van Viking zien je graag voor een interactieve presentatie over het bevorderen van veiligheidsnormen op de Rijn en waterwegen in Europa. Leer meer over het Safety management System (SMS) van Viking, gebaseerd op ISO-normen (14001 en 45001) en afgestemd op de IMO-constructie, en over ons Response Team, de Viking Safety Task Force (VST). Ontdek hoe wij samenwerken met andere spelers in de sector om de veiligheid te verbeteren en hoe u kunt bijdragen aan het verhogen van de veiligheidsnormen in de regio. Neem deel aan discussies en activiteiten om praktische inzichten en aanknopingspunten voor uw eigen Safety Management System te verkrijgen.

Locatie: Dinerzaal
Workshopronde 2, sessie 4 - Elevating Safety Standards Together
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

11:45

Eindtijd

12:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 2, sessie 5 - Frontale aanvaring passagiersschip met vrachtschip

Frontale aanvaring passagiersschip met vrachtschip

Maikel van Loon

De klap, de brand, de evacuatie en de opluchting: ‘Deze aanvaring had alles in zich om slecht af te lopen’. Het Zwitserse cruiseschip Edelweiss vol passagiers is woensdag op de vroege ochtend van 20-3-2019 op de Waal bij Nijmegen frontaal tegen vrachtschip Forenso gevaren. De enorme klap is het begin van een spannende ochtend voor meer dan tweehonderd oudere, minder zelfredzame opvarenden.

Maikel van Loon, de OvD brandweer die nacht, verteld over de impact, de gevolgen en de inzet van alle eenheden bij dit incident.

Locatie: Restaurant
Workshopronde 2, sessie 5 - Frontale aanvaring passagiersschip met vrachtschip
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

11:45

Eindtijd

12:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 2, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Twee snelle Rolls Royce waterjet aangedreven brandweervaartuigen. Met een bluscapaciteit van 8000 ltr per minuut, verdeeld over drie blusmonitoren en twee manifolts zou je de schepen met recht blusboten kunnen noemen. De praktijk is dat de schepen vaker voor hulpverleningstaken worden gealarmeerd. Vandaar dat ze ook voor dat doel volledig zijn uitgerust. Wees welkom om de schepen te komen bekijken.

Locatie: Buiten op het water
Workshopronde 2, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

11:45

Eindtijd

12:30

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 3 (14:00 - 14:45)

Workshopronde drie kent zes workshops.

Workshopronde 3, sessie 1 - Brand en explosie batterijruimte riviercruiser

Brand en explosie batterijruimte riviercruiser

Jetty Middelkoop

Op 25 juli 2022 vond in Amsterdam een explosie plaats in de batterijruimte van een hybride riviercruiseschip, gevolgd door brand. Eén bemanningslid raakte licht gewond. Vanwege onduidelijkheid over de aanwezigheid van een mogelijk brandbaar gasmengsel in de ruimte duurde het bijna een dag voordat de ruimte door de brandweer kon worden geopend. In deze presentatie wordt u meegenomen in de ervaringen van Jetty Middelkoop, toen dienstdoende Adviseur Gevaarlijke Stoffen (AGS) van brandweer Amsterdam Amstelland.

Locatie: Bar 1
Workshopronde 3, sessie 1 - Brand en explosie batterijruimte riviercruiser
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

14:00

Eindtijd

14:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 3, sessie 2 - Samenwerken hoe doe je dat?

Samenwerken hoe doe je dat?

Jeroen Dubbeldam

Op 14 april 2022 kapseist het binnenvaartschip de Mar-Grethe op de Nieuwe Waterweg en komt een matroos om het leven. Een bijzonder incident. Wij nemen jou mee in dit incident. Vragen worden behandeld: Wie kom je allemaal tegen bij een groot waterongeval en wat doen zij dan? Hoe werk je goed samen en met welke dilemma’s, overwegingen en beslismomenten heb je te maken?

Vul je rugzak met opgedane ervaringen en lessen, en vooral…… STEL JE VRAGEN!

Locatie: Bar 2
Workshopronde 3, sessie 2 - Samenwerken hoe doe je dat?
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

14:00

Eindtijd

14:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 3, sessie 3 - Op de grens van leven en dood

Op de grens van leven en dood

Rob Altena & Dick Wennekendonk

Op een zomerdag vorig jaar werd een watertaxi overvaren door een rondvaartboot:

Zes opvarenden worden ternauwernood gered voordat de watertaxi zonk naar een diepte van meer dan 10 meter.

Het incident wordt direct gemeld op het marifoonkanaal (VHF) waarop het Havencoördinatiecentrum de melding doorzet naar de 112-meldkamer.

Direct wordt er opgeschaald naar een groot waterongeval en GRIP1.  
Drie duikteams, diverse ambulances, een traumahelikopter, incidentbestrijdingsvaartuigen en vele coordinerende eenheden zijn onderweg naar plaats incident.

Heeft deze opschaling het verschil gemaakt? Hierover meer tijdens deze workshop.

Locatie: Pianozaal
Workshopronde 3, sessie 3 - Op de grens van leven en dood
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

14:00

Eindtijd

14:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 3, sessie 4 - Is afspraak een afspraak?

Is afspraak een afspraak?

Henry Oudshoorn

Wat zijn de bijzonderheden en de knelpunten bij een ladingbrand in een schip in een haven? Wat is verstandig om te doen, wat zijn de gevolgen van een handeling. Henry Oudshoorn, officier van dienst brandweer van het scheepsbrandbestrijdingsteam in Rotterdam, neemt je mee en zet je aan het denken over de keuzes die gemaakt moeten of worden.  Hij zal dit onder andere doen door middel van een praktijkvoorbeeld van een scheepsbrand in een haven.

Locatie: Restaurant
Workshopronde 3, sessie 4 - Is afspraak een afspraak?
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

14:00

Eindtijd

14:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 3, sessie 5 - Hoe is uw kennis van schuim?

Hoe is uw kennis van schuim?

Wilbert Gijsbrechts

Er is veel te doen rondom schuim, fluorvrij schuim of niet en mag je het overal gebruiken. Bij veel incidenten wordt geroepen ‘schuim erop’, maar werkt dit dan wel, hoeveel heb je dan nodig, wat is de werking ervan en hoe breng ik het dan op. Weet jij antwoord op de vragen en weet jij de juist toepassingen van schuim? Als u dit niet weet en u wilt uw kennis verrijken van schuim, dan is deze workshop iets voor jou!

Locatie: Dinerzaal
Workshopronde 3, sessie 5 - Hoe is uw kennis van schuim?
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

14:00

Eindtijd

14:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 3, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Twee snelle Rolls Royce waterjet aangedreven brandweervaartuigen. Met een bluscapaciteit van 8000 ltr per minuut, verdeeld over drie blusmonitoren en twee manifolts zou je de schepen met recht blusboten kunnen noemen. De praktijk is dat de schepen vaker voor hulpverleningstaken worden gealarmeerd. Vandaar dat ze ook voor dat doel volledig zijn uitgerust. Wees welkom om de schepen te komen bekijken.

Locatie: Buiten op het water
Workshopronde 3, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

14:00

Eindtijd

14:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 4 (15:00 - 15:45)

Workshopronde vier kent zes workshops.

Workshopronde 4, sessie 1 - Murphy was een optimist

Murphy was een optimist

Ruud Plomp

Een van de kenmerken van (scheeps)incidenten is dat ze met enige regelmaat op de meest ongelukkige locaties en onder de meest ongunstige omstandigheden plaatsvinden. Het zijn incidenten die achteraf ook wel als ‘worst case’ worden omschreven. Bijvoorbeeld een aanvaring van een riviercruiseschip met een van pijlers van een brug, een brand op een schip op een ankerplaats op zee, een aanvaring tussen een passagiersschip en een tanker.

In deze workshop zal er worden ingezoomd op de logistieke en inzettechnische uitdagingen waar de hulpverleningsdiensten mee te maken kunnen krijgen. Waar moeten we rekening mee houden en waar kunnen we ons op voorbereiden?

Locatie: Bar 1
Workshopronde 4, sessie 1 - Murphy was een optimist
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

15:00

Eindtijd

15:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 4, sessie 2 - Brand aan boord van het Marine-Fregat Zrsm Zeeland

Brand aan boord van het Marine-Fregat Zrsm Zeeland

Raymond Bakker

Brand aan boord van het Marineschip de ZR.MS. Zeeland in het droogdok van de Marinewerf in Den Helder. Een schip wat met groot onderhoud binnen in een droogdok ligt. Een brand in de elektrische verdeelruimte een 4k4 ruimte waar wel of geen spanning op staat. Aanvalsroutes die niet normaal begaanbaar zijn ivm groot onderhoud. Graag nemen wij jullie mee in onze tijdlijn met deze complexiteit, hoe werken wij (onze bezetting) waar zijn we tegenaan gelopen en wat zijn onze overwegingen geweest. Wie zijn er ingezet en hoe zijn zij ingezet?

Locatie: Bar 2
Workshopronde 4, sessie 2 - Brand aan boord van het Marine-Fregat Zrsm Zeeland
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

15:00

Eindtijd

15:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 4, sessie 3 - Team Digitale Verkenning, the story continues

Team Digitale Verkenning, the story continues

Robbert Heinecke

De afgelopen jaren hebben de droneteams zicht doorontwikkeld tot Teams Digitale Verkenning. We gaan in wat moderne technieken samen met onbemande systemen een bijdrage kunnen leveren aan de hedendaagse incidentbestrijding. Dit doen we met praktijkvoorbeelden en foto/videomateriaal. Daarnaast gaan we opzoek naar de mogelijkheden welke innovatieve middelen ons nog meer kunnen helpen bij de bestrijding van incidenten.

Locatie: Dinerzaal
Workshopronde 4, sessie 3 - Team Digitale Verkenning, the story continues
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

15:00

Eindtijd

15:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 4, sessie 4 - Energie transitie scheepvaart

Energie transitie scheepvaart

Cees Boon

De wereld om ons heen verandert, niet alleen op het land, maar in het bijzonder ook op het water. Veranderende brandstoffen, nieuwe voorzieningen op het vlak van energietransitie betekent ook iets voor onze veiligheid en hoe wij zijn ingericht. Nieuwe technologieën, nieuwe energiedragers, nieuwe voorzieningen, dit betekent wellicht ook een andere manier van optreden tijden incidenten.  Weet u wat er op u afkomt, ziet u dit als een uitdaging of laat u het maar gebeuren? Wij nemen u mee in de wondere wereld van de energietransitie op het water.

Locatie: Restaurant
Workshopronde 4, sessie 4 - Energie transitie scheepvaart
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

15:00

Eindtijd

15:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 4, sessie 5 - Specialistisch werken op en onder water

Specialistisch werken op en onder water

Jaap Nijgh

Het Landelijk Team Onderwaterzoekingen (LTOZ) helpt snel en deskundig om mensen die in het water zijn verdwenen te vinden en te bergen. Daarnaast wordt het team ook ingezet om voorwerpen te zoeken, zoals vuurwapens, steekwapens en ander bewijsmateriaal. Met gemiddeld twee tot drie zoekingen per week, werkt het team jaarlijks mee aan ruim honderd bergingsoperaties.

VOA Water (verkeersongevallenanalyse) is een team wat bestaat uit specialisten die zich vooral bezighouden met technisch onderzoek bij ongevallen op het water. Ze zijn specialisten op het gebied van scheepvaartsystemen, de wet en regelgeving en de veiligheidssystemen en de achterliggende infrastructuur. Daarom zijn ze in staat om gedetailleerde technische (ongevals)analyses te genereren en om juridische vragen over een proces-verbaal te voorkomen.

Locatie: Pianozaal
Workshopronde 4, sessie 5 - Specialistisch werken op en onder water
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

15:00

Eindtijd

15:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten

Workshopronde 4, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!

Twee snelle Rolls Royce waterjet aangedreven brandweervaartuigen. Met een bluscapaciteit van 8000 ltr per minuut, verdeeld over drie blusmonitoren en twee manifolts zou je de schepen met recht blusboten kunnen noemen. De praktijk is dat de schepen vaker voor hulpverleningstaken worden gealarmeerd. Vandaar dat ze ook voor dat doel volledig zijn uitgerust. Wees welkom om de schepen te komen bekijken.

Locatie: Buiten op het water
Workshopronde 4, sessie 6 - Van blusboten naar hulpverleningsvaartuigen!
Datum Starttijd Eindtijd Plaatsen beschikbaar Keuze

Datum

8 juni 2023

Starttijd

15:00

Eindtijd

15:45

Plaatsen beschikbaar

Inschrijving gesloten